به سایت فروشگاه اینترنتی ایلمارک (به نشانی اینترنتی www.eilmark.ir) خوش آمدید. ایلمارک، یک پل ارتباطی بین مشتریان و عرضه کنندگان کالا و بستری مناسب برای بازاریابی الکترونیکی است.
استفاده از فروشگاه اینترنتی ایلمارک بعنوان کاربر، خریدار، یا فروشنده و غرفه دار به معنی آگاهی و موافقت کامل شما با شرایط و ضوابط استفاده از وب سایت می باشد. خرید کالا و خدمات از این فروشگاه اینترنتی بر مبنای قوانین و آئین نامه های موجود در تجارت الکترونیک و با رعایت کامل تمام قوانین جمهوری اسلامی ایران احکام شرعی ، اخلاق و عرف جامعه صورت می پذیرد.
محتوای این صفحه و شرایط و ضوابط استفاده از وب سایت ممکن است بر اساس تغییر شرایط، تغییر کند. تمامی تغییرات اعمال شده در این صفحه قابل مشاهده خواهند بود. هر گونه تغییر در شرایط و ضوابط از تاریخ انتشار ترتیب اثر داده میشود.
-
قوانین و مقررات مربوط به کاربران
توجه: ایجاد حساب کاربری در ایلمارک هیچ نوع تعهد یا مشارکت کاری، سرمایه گذاری مشترک، یا رابطه استخدامی و نظیر آن را مابین کاربر و ایلمارک ایجاد نخواهد کرد.
ردیف | موضوع | مقررات و قوانین |
1 | شرایط عمومی برای ایجاد حساب کاربری در ایلمارک (توجه: در صورت نقض قوانین ذکر شده، ایلمارک مجاز به حذف حساب کاربری خواهد بود) |
– حداقل 18 سال سن برای عموم اشخاص حقیقی و حقوقی الزامی است. – ایجاد حساب کاربری برای اشخاص حقوقی در صورت اطلاع رسانی و تایید ایلمارک بلامانع است. – اهلیت قانونی برای معامله و عدم ممنوعیت قانونی برای معامله الزامی است. – شماره همراه معتبر و بهنام کاربر برای ایجاد هر حساب کاربری الزامی است. – مطابقت مشخصات و اطلاعات کاربر (مدارک لازم جهت احراز هویت یا احراز مجوزات لازم برای کسبوکار) با اطلاعات دریافت شده بصورت الکترونیکی، کاغذی و… توسط ایلمارک الزامی است. – استفاده از عناوین خاص و نیازمند مجوز بعنوان نام کاربری بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است. – ایجاد حساب کاربری برای سیستمهای رایانهای و الکترونیکی ممنوع است. – تغییر مالکیت حساب کاربری بدون اطلاع رسانی و تایید ایلمارک ممنوع است. |
2 | درج محتوا، انتشار و استفاده از مطالب و محتوای سایت ایلمارک (توجه: هرگونه محتوای نامناسب یا ناقض قوانین ذکر شده، بدون اطلاع قبلی به کاربر، توسط ایلمارک حذف خواهد شد. در صورت ارتکاب اعمال مجرمانه، ایلمارک می تواند نسبت به مسدود سازی، تعلیق و یا حذف حساب کاربری بدون اطلاع قبلی و یکطرفه اقدام نماید) |
– درج محتوا توسط کاربر باید با رعایت قانون جرایم رایانهای، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و قوانین و مقررات تبلیغاتی کشور و پذیرش تمام مسئولیت و تبعات حقوقی و کیفری آن صورت گیرد. – تولید، انتشار و انتقال محتوا با استفاده از سیستمهای ماشینی، رایانهای و ربات ممنوع است.انتشار محتوای سیاسی و حزبی، و محتوای غیرمجرمانه اما نامناسب و خارج از عرف و خلاف شئون اخلاقی، عبارتها و یا تصاویر خلاف شئونات اخلاقی و مذهبی، مطالب مستهجن، مبتذل و غیراخلاقی، و بیحرمتی به مقدسات مذهبی، شوخیهای زشت و قومیتی ممنوع است. – انتشار تصاویر با پوشش کم و نامناسب، مستهجن و تصاویر موهن سیاسی و مذهبی ممنوع است. – استفاده از نام ایلمارک توسط کاربران بدون اخذ رضایت کتبی و رسمی از شرکت چارسوق مجازی آسو فردا (سهامی خاص) ممنوع است. – استفاده از داراییهای مادی و غیر مادی ایلمارک خارج از مقررات آن ممنوع است و درصورت وقوع، ایلمارک می تواند از طریق مراجع قانونی و قضایی موضوع را پیگیری کند. – رعایت مالکیت معنوی و حقوق دیگران در ایجاد محتوا توسط کاربر الزامی است و درصورت عدم رعایت این مورد ایلمارک مسئولیتی در قبال آن ندارد و کاربر بایستی پاسخگو باشد. – حق استفاده، ویرایش، بازتولید و بازنشر محتوای تولید شده توسط کاربر صورت انحصاری، قابلواگذاری به غیر، همهجانبه، و غیر قابلاسترداد متعلق به ایلمارک است. |
3 | حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران | – حفظ حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربر به جز اطلاعاتی که در قلمرو عمومی قرار میگیرند (نظیر نام کاربری، عکس، تاریخ پیوستن و حضور، نظرات، تاریخچه خرید محصولات، و…) توسط ایلمارک الزامی است. – استفاده تجاری از اطلاعات کاربر توسط ایلمارک بدون اطلاع وی ممنوع است. – در اختیار قرار دادن اطلاعات کاربر در صورت درخواست رسمی و قانونی مراجع ذیصلاح قضایی و انتظامی بلامانع است. – ایلمارک در قبال سوءاستفاده از ارتباط تقلبی و غیر واقعی با کاربران هیچگونه مسئولیت مدنی و کیفری را نمی پذیرد. – مسئولیت هر نوع استفاده از حساب کاربری به صورت اشتراکی یا تحت مدیریت دیگران، ارتباطات و تعاملات آنلاین یا آفلاین کاربران با یکدیگر در خارج از موضوع و چارچوب قوانین ذکر شده و عواقب ناشی از آنها بعهده کاربر است و ایلمارک در این خصوص هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد. – انتشار اطلاعات حساس، خصوصی و محرمانه توسط کاربر در ایلمارک ممنوع است و ایلمارک در قبال سوءاستفاده از این اطلاعات و خسارتهای احتمالی ناشی از آن هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد. |
2. قوانین و مقررات مربوط به غرفه داران
توجه: ایلمارک، بعنوان یک بازار آنلاین، هیچ نقش مستقیم یا غیر مستقیمی در مدیریت غرفه و عرضه و فروش محصولات ندارد و هیچ مسئولیتی در قبال مسائل مربوط به محصولات و فروش آنها و تبعات حقوقی و کیفری آنها ندارد.
در صورت تقلب، یا تخلف غرفه دار، ایلمارک می تواند خسارت و حقوق قانونی خود یا شرکای ذیحق خود را از طریق قانونی و قضایی، پیگیری و مطالبه کند. غرفه دار نمیتواند نسبت به نحوه و مدتزمان بررسی و رسیدگی به تخلف و عدم دسترسی به حساب کاربری خود در این مدت، اعتراضی داشته باشد یا خسارتی مطالبه کند.
ردیف | موضوع | مقررات و قوانین |
1 | قوانین و مقررات عمومی (توجه: کلیه مسئولیتهای حقوقی و کیفری ناشی از عدم رعایت این قوانین، به طور کامل به عهده غرفهدار است و وی موظف به جبران همه خسارات ناشی از آن و پاسخگویی به ایلمارک و مراجع ذیصلاح قانونی و قضایی است) در صورت ارتکاب اعمال مجرمانه، ایلمارک می تواند نسبت به مسدود سازی، تعلیق و یا حذف حساب کاربری بدون اطلاع قبلی و یکطرفه اقدام نماید. |
– احراز هویت غرفه دار توسط ایلمارک شامل احراز مشخصات سجلی، کد ملی، محل سکونت، مالکیت شماره همراه و حساب بانکی ارائه شده توسط غرفه دار الزامی است. – دارا بودن تمامی مجوزات قانونی مربوط به محصولات (نظیر پروانه ساخت، پروانه کارگاه، مجوز واردات، مجوز فروش) الزامی است. – درج شناسههای ضروری، تاریخ تولید و انقضا، و شرایط گارانتی حسب مورد در قسمت توضیحات محصول الزامی است. – رعایت قوانین و الزامات قانونی کشور در عرضه و تبلیغ عمومی محصولات (نظیر عدم فریب کاربر از نظر کمیت و کیفیت محصولات، عدم تبلیغ محصولاتی که سلامت افراد را به خطر می اندازند و….) الزامی است. – عرضه، تبلیغ و فروش کالا و خدماتی که فروش آنها به صورت مطلق یا در بستر الکترونیکی (اینترنتی) ممنوع و غیرقانونی است، عرضه و فروش کالاهای دست دوم و غیر اصل، بدون تصریح به دستدوم بودن یا غیر اصل بودن آن کالاها، ممنوع است. – عرضه، تبلیغ و فروش هر محصولی که به اخذ مجوز خاصی نیاز دارد، بدون گرفتن مجوزهای لازم ممنوع است. – عرضه و فروش دارو یا محصولات تحت عنوان دارو و ادعای درمان و سلامت، بدون مجوز سازمان غذا و دارو ممنوع است. – سوءاستفاده از غرفه، به ویژه ارسال محصولات عرضه نشده در غرفه به هر عنوان و هدایت بازدیدکنندگان یا کاربران ایلمارک به بیرون از بازار ایلمارک ممنوع است. – ایلمارک در قبال ادعای هرگونه خواص برای محصولات (نظیر ارگانیک، طبیعی، شفابخش و…) توسط غرفه دار هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد. – مسئولیت خرید و فروش کالا و خدماتی غیرقانونی بر اثر اشتباه یا به عمد در بازار ایلمارک با غرفه دار و خریدار است در این موارد، اگر تکلیف قانونی وجود داشته باشد، ایلمارک به آن عمل خواهد کرد. – قرار دادن لینک خرید سایتهای دیگر در ایلمارک ممنوع است و تمامی روند فروش محصول بایستی از طریق ایلمارک صورت گیرد. – غرفهدار مجاز به خرید از غرفهی خود نمیباشد. |
2 | امور مالی | – فعالسازی غرفه در ایلمارک با پرداخت 100 هزار تومان صورت می گیرد. – کارمزد دریافتی توسط ایلمارک 6 (شش) درصد است. – تکالیف مالیاتی و قانونی غرفه دار و تشریفات اداری و قانونی آن بر عهده خود غرفه دار است و ایلمارک هیچگونه مسئولیتی در این خصوص ندارد. – اخذ پیش پرداخت، فروش اقساطی، نسیه و یا تعویض کالا در ایلمارک تعریف نشده است. – تمامی پرداختها باید از طریق درگاه بانکی ایلمارک انجام شود. |
3. نحوه فروش کالا، جزییات سفارش، و موارد مربوطه
توجه: ایلمارک با وضع قوانین و مقررات و نظارت بر اجرای آنها توسط غرفه داران، تلاش می کند تا بستری ایمن را برای خرید اینترنتی مشتریان فراهم آورد. با این وجود، ایلمارک، نقش مستقیمی در تولید، بررسی کیفیت و ویژگیهای محصول ندارد. در صورت خسارت و نارضایتی ناشی از خرید توسط مشتری، همه مسئولیت ها متوجه غرفه دار خواهد بود. اما ایلمارک، در چهارچوب قوانین و مقررات خود سعی خواهد کرد که مصالح مشتری به نحو احسن رعایت شود.
ردیف | موضوع | مقررات و قوانین |
1 | سفارش محصول | – تعیین مدت زمان لازم برای آماده سازی و ارسال محصول بعهده غرفه دار است و خریدار با توجه به این بازه زمانی سفارش خود را ثبت می کند. – غرفهدار میتواند برای فروش و ارسال محصول خود، محدویت مکانی (مانند یک یا چند شهر یا استان) در نظر بگیرد و خریدار در هنگام ثبت سفارش باید به این نکته توجه کند. – تعیین هزینه ارسال محصول بر عهده غرفهدار است و خریدار با توجه به آن، سفارش خرید خود را نهایی می کند. – تایید سفارش و اقدام برای تأمین و ارسال آن بایستی حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از ثبت سفارش صورت گیرد. در غیر اینصورت سفارش لغو خواهد شد. – ایلمارک هیچگونه مسئولیتی در قبال مغایرت محصول ارسالشده با شرح محصول، ویژگیها، تعهد به زمان آمادهسازی ارسال محصول، ضمانت و پشتیبانی پس از فروش و هر وعده یا تضمینی که غرفهدار داده است، ندارد. اما در صورت مشاهده تخلف غرفه دار، ایلمارک حق تذکر، تعیین جریمه و غیرفعال کردن حساب کاربری غرفه دار را دارد. |
2 | لغو سفارش | – لغو سفارش توسط خریدار تا قبل از تایید سفارش توسط غرفهدار امکانپذیر است و پس از آن، در حالت «در حال آمادهسازی» یا «ارسال سفارش» همراه با جریمه نقدی خواهد بود. – انصراف خریدار از کل سفارش، از طریق راههای ارتباطی باید به اطلاع غرفه دار و ایلمارک رسانده شود تا مجموع وجه سفارش پس از کسر خسارات احتمالی غرفهدار طبق مقررات ایلمارک به خریدار بازگردنده شود. – لغو سفارش یا انصراف از خرید محصولاتی که برای شخص خاصی سفارشیسازی شدهاند فقط در صورت توافق بین غرفه دار و خریدار امکانپذیر است. – در صورت ثبت اشتباه قیمت محصول توسط غرفهدار و فروش آن، مسئولیتی متوجه ایلمارک نخواهد بود؛ مگر در مواردی که به تشخیص ایلمارک، این اشتباه باعث ضرر قابلتوجه به غرفهدار شود. در این صورت، ایلمارک میتواند راسا سفارش را لغو کند و مبلغ کل سفارش را به خریدار بازگرداند. – ایلمارک می تواند سفارشاتی که باعث ایراد ضرر قابل توجه به غرفهدار یا مشتری میشوند را راسا لغو کند و هیچکدام نمیتوانند ادعایی در این مورد داشته باشند. |
3 | ارسال محصول و دریافت آن توسط مشتری | – مسئولیت تاخیر در ارسال محصول یا آسیب دیدگی محصول در حین ارسال متوجه غرفه دار یا اشخاص حقیقی یا حقوقی ارائهکننده خدمات ارسال محصول است. – غرفهدار موظف است کالای سفارشی را با همان قیمت اعلام شده در سایت و روی کالا برای خریدار محاسبه و ارسال کند. در غیراینصورت جریمه شده و مابهالتفاوت کالا از وی دریافت میشود. – مشتریان بایستی هنگام تحویل گرفتن مرسولات ارسالی و قبل از بازکردن بستهبندی آن، هرگونه مغایرت یا مشکل یا ایراد ظاهری در بستهبندی مرسوله که نشاندهنده آسیبدیدگی یا مشکلات احتمالی باشد را گزارش داده و از دریافت مرسوله و امضای رسید و ثبت رضایت خودداری کنند. در صورت اهمال خریدار در این مورد، مسئولیت آن بر عهده وی خواهد بود و ایلمارک یا غرفه دار هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرند. |
4 | انصراف از تحویل کالا | – در موارد مشمول حق انصراف، مشتری فقط تا ۷ روز کاری پس از تحویل کالا فرصت دارد از حق خود استفاده کند و هزینه مرجوعی کالا بر عهده خریدار است و از غرفهدار گرفته نمیشود. مگر در مواردی که خطا از جانب غرفهدار باشد. – در صورتی که مشتری تا ۷ روز کاری پس از تحویل کالا، عدم رضایت خود یا وجود مشکلی را ثبت نکند، رضایت خریدار به صورت خودکار برای سفارش ثبت میگردد و پس از آن امکان انصراف و اعلام مشکل وجود نخواهد داشت. – درصورت ثبت آدرس اشتباه توسط خریدار، هزینهی مرجوعی و هزینهی ارسال اولیه با خریدار است. – در صورت ثبت آدرس اشتباه توسط غرفه دار، تمام مسئولیت کالای مرجوعی با غرفهدار خواهد بود. – مسئولیت هرگونه اشتباه در ارسال شماره کارت توسط خریدار برای بازگرداندن وجه به وی، متوجه خریدار است و ایلمارک مسئولیتی در این مورد ندارد. – اگر عدم رضایت خریدار به جهت تقصیر یا کوتاهی و سهلانگاری غرفهدار باشد ایلمارک می تواند یکطرفه و توسط خریدار، نسبت به مرجوعی کالا اقدام کند. هزینه بازگرداندن محصول نیز از حساب غرفهدار کسر خواهد شد. – در صورت ایجاد اختلال در مرجوعی محصول به هر دلیل، خریدار موظف است محصول را تا 30 روز به امانت نگه دارد. اگر محصول کمتر از 30 روز انقضا داشته باشد، خریدار میتواند حداکثر تا یک هفته قبل از انقضا محصول از آن استفاده نماید. در این موارد، هزینه مرجوعی محصول به عهده خریدار نیست. – خریدار بایستی محصول مرجوعی را تا زمان ارسال به غرفه دار به صورت امانت و بدون مخدوش کردن یا تغییر دادن بستهبندی اولیه غرفهدار و بستهبندی ارسال، نزد خود نگهداری کند. – لغو و ارجاع سفارشات مربوط به موادغذایی و خوراکی که مصرف روزانه دارند، مواد فاسدشدنی، لباس نوزاد، داروهای مجاز در فروش الکترونیکی، ترکیبات و معجونهای گیاهی و طب سنتی، و انواع کفش و پوشاک (مگر در مواردی که محصول مطابق سفارش نباشد یا معیوب باشد) به دلیل شرایط خاص حاکم بر آنها، در صورت باز شدن بستهبندی و استفاده از آنها، امکانپذیر نیست. |
5 | پیام مستقیم غرفهدار و خریداران (توجه: در صورت ارتکاب اعمال مجرمانه، ایلمارک می تواند نسبت به تذکر شفاهی، تذکر کتبی، عدم دسترسی موقت به خدمات ایلمارک، حذف غرفه، و حذف حساب کاربری اقدام نماید.) |
– کاربران در گفتگوهای خود ملزم به رعایت قوانین کشور، احکام اسلامی، اخلاق حسنه و عرف جامعه هستند. – ارسال یا دریافت محتوا، تصویر و پیام غیراخلاقی و خلاف عرفه جامعه، ادبیات غیرمودبانه، ارائه خدمات و محصولاتِ خلاف قوانین و احکام اسلامی ممنوع است. – هدایت معامله به خارج از بازار ایلمارک و یا تبلیغ محصولات خارج از بازار ایلمارک ممنوع است. – ایلمارک مجاز به ذخیرهسازی، نظارت و تحلیل ماشینی و انسانی دادهها و اطلاعات در فضای پیام رسان می باشد. – ایلمارک در قبال خسارتهای مادی و غیرمادی نقض قوانین هیچگونه مسئولیتی را نمی پذیرد و حق پیگیری و مطالبه خسارات و حقوق قانونی خود از طریق قانونی و قضایی خواهد داشت. – حفظ اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران و خودداری از ارسال آن برای دیگران الزامی است. – در صورت مشاهده تخلف از سوی افراد مشکوک، موارد را به ایلمارک اطلاع دهید. |
4. تسویه حساب فروش در ایلمارک
- برای آغاز تسویهحساب غرفه دار، پنج شرط احراز هویت، ثبت حساب بانکی شبا که مالکیت کامل آن متعلق به غرفه دار است، ثبت شماره مرسوله پستی یا اعلام وضعیت نوع ارسال غیرپستی، دریافت محصول توسط مشتری و اعلام رضایت او، ضروری است.
- بعد از ارسال درخواست واریز از سوی فروشنده، تمامی وجوه در روزهای کاری و در بازه زمانی ۲۴ الی ۷۲ ساعت به حساب غرفه دار واریز خواهد شد. با توجه به اینکه تمامی تراکنشها به صورت پایا انجام می شوند، ممکن است چند ساعت تاخیر در پرداخت از سمت بانک وجود داشته باشد.
- مبلغ پرداخت شده توسط خریدار، پس از دریافت نهایی کالا به غرفه دار انتقال داده میشود. بنابراین در مدت زمان آمادهسازی، یا ارسال کالا، مبلغ بلوکه شده و قابل برداشت نخواهد بود.
- در صورت تشخیص عدم رضایت مشتری به جهت تقصیر یا کوتاهی و سهلانگاری غرفه دار، فرآیند تسویهحساب تا زمانی که رضایت مشتری جلب شودف به تعویق خواهد افتاد.
- فروشنده به غیر از هزینههای درج شده در پیش فاکتور، تحت هیچ عنوان امکان درخواست مبلغ مازاد را ندارد.
- در صورت تأخیر در واریز وجوه به دلیل اختلالات شبکه بانکی کشور، اعتراضی پذیرفته نیست؛ با این حال ایلمارک، در حد امکان نسبت به اطلاعرسانی اینگونه تأخیرات اقدام خواهد کرد.
5. شرایط خاتمه قرارداد
- پایان دادن به قرارداد استفاده از خدمات ایلمارک به در موارد ذیل اتفاق می افتد:
- تخلف کاربر و حذف کامل حساب کاربری
- درخواست کتبی کاربر و موافقت ایلمارک برای خاتمه کامل قرارداد
- فوت یا اثبات عدم اهلیت کاربر
- احکام صادره از مراجع قانونی و قضایی مبنی بر خاتمه رابطه قراردادی
- پس از خاتمه قرارداد و فسخ آن، هر گونه محتوای کاربر در ایلمارک، تا زمانی که لازم باشد برای ایلمارک قابلدسترسی خواهدبود.
- پرداخت صورتحسابهای پرداختنشده کاربر و پیگیری سفارشهای ثبت شده قبل از خاتمه قرارداد، حتی در صورت فسخ قرارداد الزامی است.
- حق پیگیری قانونی برای خریداران و ایلمارک می تواند در صورت تخلف غرفهدار نسبت به انجام تعهدات پیش از پایان قرارداد و توافقات صورتگرفته، محفوظ است و ایلمارک میتواند مطالبات و هزینههای خود و خریداران را به هر نحو ممکن، حتی از طریق کسر از طلب غرفهدار از ایلمارک، وصول کند.